Bugatti обеща, че няма да гони рекорди и затова иска да постави най-големия

Наскоро компанията записа едно постижение с Mistral, но това не е достатъчно

Мартин Дешев,
bugatti двигател

Bugatti

П рез 2019 г. Bugatti постави рекорд с Chiron Super Sport 300+, като това стана първият сериен автомобил с максимална скорост над 300 мили в час (483 км/ч). Тогава компанията обяви, че спира да гони рекорди и се насочва към други аспекти от изживяването на хиперавтомобилите.

Няколко години по-късно Bugatti има нов собственик, който не вижда нещата по този начин. Мате Римац иска компанията да продължи да пише история по всички възможни начини.

И така, преди дни тя постави един рекорд, а вече официално ще се прицели и към най-големия засега, съобщава самият Римац пред TopGear. На 14 ноември Bugatti обяви, че Mistral е поставил световен рекорд за най-висока скорост без покрив – 453,9 км/ч.

Роудстърът всъщност е Chiron Super Sport „преоблечен“ в ново купе. Римац казва, че идеята за рекорда е била на собственика на колата. По време на Фестивала на скоростта в Гудууд въпросният собственик е споделил, че разполага с версиите на Veyron и Chiron, които поставяха рекорди и би искал да има и Mistral-рекордьор в колекцията си. Римац решил да зарадва колекционера със специална версия на Mistral в цветовете на предишните рекордьори и след това да постави и собствен рекорд.

Постижението е и своеобразно „сбогом“ с W16 двигателя, който служеше вярно на Bugatti от началото на Veyron насам. Римац казва, че това е 33-тият рекорд, в който участва. Преди около 15 години е поставил 5 рекорда с BMW E30, а Rimac Nevera е записала 27 рекорда досега.

„Това е първият ми с Bugatti, но вярвам, че смисълът е да вдигаме летвата и да предизвикваме лимитите“, казва Римац.

Той вижда рекордите не само като нещо, което да радва клиентите. Преследването на такива постижения предизвиква развитие на нови технологии, които след това са от полза за всички. Римац дава за пример гумите, които днес „са на напълно различно ниво“ спрямо възможното преди 30 години.

Римац допълва, че вече е попитал Michelin какви са максималните натоварвания, на които издържат най-добрите им гуми. „Някои от технически-ориентираните клиенти може би знаят защо съм питал това. Следващият въпрос е можем ли да сложим „5“ пред числото на световния рекорд за максимална скорост? Може би предстои. Нека да видим“, казва Римац.

хиперавтомобили суперколи Bugatti автомобили коли